SEO? Miről is van itt szó?
A SEO szó magyarul nem más, mint a keresőoptimalizálás, amely egy igen szerteágazó szakmát takar maga mögött. Sokak ismeretében az egyes weboldalak kulcsszó optimalizációja után el is végzettnek gondolják a feladatot, de ez Önmagában csak ronthat a helyzeten. A populárisabb kulcsszavak beállítása jó dolog, ha azt linképítés, PR cikk kampány,… követi, de mivel a legtöbb oldal ezekre a kulcsszavakra van „seozva”, így a nagy versenynek köszönhetően az erősebb, régibb, optimalizáltabb oldalak biztosan előrébb lesznek.
Persze ez még függ az adott oldal releváns tartalmától, a kulcsszó sűrűségtől,… és még elképesztően sok paramétertől.
A SEO szolgáltatásról röviden, tömören
Tehát a SEO, azaz a keresőoptimalizálás szinte már egy külön szakma, amit nem feltétlen tanítanak a főiskolán vagy éppen az egyetemen. Léteznek ugyan fizetős konferenciák, de lássuk be, ezek csak tájékoztatást adnak a cégvezetőknek és potenciális ügyfelek gyűjtenek. Gondoljuk csak végig, melyik cégvezetőnek vagy éppen egy alkalmazottnak van ideje a link építésre, a PR cikk írásra, a Social média posztok beállítására,…?
Így tehát marad a keresőoptimalizálás kiszervezése egy hozzáértő céghez, akiknek referenciáik és az elért eredményeik is megütik az általunk jónak gondolt mércét. Persze ezek számok és bármelyik prezentációban vagy PR anyagban feltüntethetőek látványosan magas grafikonok, ezért célszerű egyenesen a Google Analytic szolgáltatásból kiimportáltat kérni PDF formátumban. Ugyan ezt javasolnám azoknak is, akik egy oldalon szeretnének hirdetni, kérjenek Google Analytic-ból importált statisztikát!
Üdvözlettel, a DreamOnMédia!